شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

هواووی و نوکیا زیمنس شبکه‌ تلفن همراه ترکمنستان را گسترش می دهند

مخابرات

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱:۰۰


دولت ترکمنستان برای ارتقاء دادن شبکه‌ تلفن همراه دولتی موسوم به آلتین آسیر(Altyn Asyr) با دو شرکت هواووی(Huawei) و نوکیا زیمنس نتورکز (Nokia Siemens Networks) قرارداد بست.

وایمکس نیوز - بر اساس این گزارش از دسامبر گذشته که دولت از تمدید مجوز بهره‌برداری شبکه‌ مسلط تلفن همراه (متعلق به شرکت روسی ام‌تی‌اس) خودداری کرد خدمات تلفن همراه در این کشور به حالت زمین‌گیر درآمد.

جزییات قرارداد مربوط به ارتقاء دادن شبکه‌ آلتین آسیر اعلام نشده است اما روزنامه‌های محلی خبر داده‌اند که احتمال دارد این ارتقاء بر اساس فناوری CDMA باشد و فقط 50 هزار خط جدید راه‌اندازی شود.

شمار مشترکان ام‌تی‌اس در پایان ماه سپتامبر به حدود 2.4 میلیون نفر معادل 80 درصد بازار رسید. بنابراین روشن است که پایان یافتن فعالیت آن اثری جدی بر خدمات تلفن همراه در ترکمنستان بگذارد.

اوایل هفته‌ پیش پس از آن که آلتین آسیر به علت بروز ازدحام در شبکه به طور موقت توزیع سیم‌کارت را متوقف کرد صدها مشتری به دفاتر این شرکت هجوم آوردند و کار به دخالت ارتش کشید.

ام‌تی‌اس براساس توافقی که در نوامبر 2005 بین این شرکت و وزارت ارتباطات ترکمنستان منعقد شد و در 21 دسامبر 2010 به پایان رسید در این کشور فعالیت می‌کرده است.ام‌تی‌اس اعلام کرده است که در تمام این مدت امیدوار بوده است که پروانه این شرکت تمدید شود و در مهلت قانونی هم درخواست تمدید را به وزارت ارتباطات ارایه داده بود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو